vineri, 4 aprilie 2014

The secret (partea a 2-a)

In postarea anterioara v-am prezentat ,documentarul "The secret" iar astazi va voi vorbi despre ce am invatat eu si ce am decis sa aplic de acum incolo ,din necesitatea de dezvoltare personala.
Filmul The Secret (Secretul) este unul din acele documentare pe care ori il iubesti la nebunie, ori il respingi cu vehementa. De-a lungul timpului am intilnit reactii din tot acest spectru, pentru ca am recomandat la foarte multa lume acest film.
Filmul are la baza Legea atractiei, pe care am dezbatut-o pe larg intr-un alt articol in doua parti. Nu voi reveni asupra ei ci voi incerca sa vad ce aduce nou acest film fata de cartile scrise pe subiectul in cauza, multe dintre ele de cei care participa la film.
  • in primul rind, succesul este determinat de faptul ca … este un film. E mai usor sa-ti petreci o ora si jumatate in fata televizorului decit sa citesti o carte. Penetrarea “la mase” e mult mai mare.
  • insasi prezentarea ca “secret” , transmis de-a lungul generatiilor, de cunoscatori, in cercuri restrinse etc. este o buna metoda de a-ti stirni interesul
  • este montat in ritm alert, in stil hollywoodian
  • nu te plictisesti: vezi interviuri cu persoane diferite, de la filozofi, psihologi la fizicieni
  • gasesti multe “povesti adevarate”, din viata celor prezenti in film
  • teoria (legea atractiei) este ingemanata cu exemple practice de genul “fa asa pentru a obtine rezultatele dorite”
Multi resping filmul pentru naivitatea abordarii, pentru personajele exotice prezente (“ce cauta un medium, ce are paranormalul cu dezvoltarea personala?”), pentru atacul asupra religiei (vezi episodul cu “Dumnezeu nu are nici un plan pentru tine, tu iti decizi viata….”), pentru aerul de new age al abordarii, pentru…
Cunosc persoane care vad filmul regulat, cam o data pe luna, sau cind le vine. Cunosc persoane care resping cu cinism acest documentar. Nu trebuie sa-i luati in seama. Vedeti filmul pentru a va face o parere.
Care e parerea voastra?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu